Piešinio pradžia Gegužės 9 d., Penktadienis
ant pastato Muitinės g. 2 fasado
Autorė: Ramunė Barkauskaitė
Kūrinio idėja:
Šio darbo koncepcija gimė galvojant apie kūrinio ir vietos santykį. Norėjau, kad darbas refleksuotų pastato paskirtį – “meno virtuvę”. Afroditė traukianti iš skalbimo mašinos draperijas – toks vaizdinys gimė po svarstymų, kas man labiausia asocijuojasi su šiuo pastatu ir kokie simboliai tiktų idėjai atskleisti. Afroditė – grožio dievybė, kuri mano darbe reprezentuoja meno pagrindą – antikos meną, klasikinį meną. Draperijos – taip pat antikos menininkų meistrystės simbolis. Tačiau trečiasis objektas visą rimtumą sujaukia, sukelia šiokį tokį šmaikštų paradoksą. Tai – skalbimo mašina.
Tokį neįprastą objektą pasirinkau norėdama įnešti buitiškumo ir kartu šiuolaikiškumo. Dailės Akademijos studentai pradeda nuo pagrindo – klasikinio meno, tačiau pats laikmetis ir technikos pažanga diktuoja meno kitimą. Skalbimo mašinoje nusidažiusios draperijos simbolizuoja šiame pastate gimstančią seno ir naujo sintezę. Buitinis motyvas, pažįstamas kiekvienam, sukuria tam tikrą betarpiškumą tarp kūrinio ir stebėtojo. Menas “ne meno” žmonėms, turiu galvoje, žmonėms, kurie patys neverda šioje virtuvėje, dažnai atrodo kažkas nesuvokiamo ir nepaaiškinamo. Dažnam sunku net įsivaizduoti, kas vyksta už tų aptrupėjusių akademijos sienų. Taigi šis darbas taip pat iliustruoja ir sunkų, dažnai nešvarų (tiesiogine prasme) menininkų darbą dėl kažko didesnio už juos pačius. Meno.
Technika: tapyba