Pillies g. 4 gyvenamojo namo sienos konkurso dalyvių eskizai. Visus eskizus galima parsisiųti čia.
Kad išlaikyti nešališkumą ir objektyvumą, autorių pavardžių kolkas neskelbiame (:
1.
2.
3. Autoriaus komentaras: Tai – šiuolaikiškas pilies sargas. Visas metalizuotas, net ir šypsena, bet tuo pačiu ir šiek tiek galantiškas, juk jau XXIa. Kūrinys derintas prie aplinkos ir pastato gatvės pavadinimo. Pilies g. 4 pasufleravo idėja su pilies sargu ir raktininku kuris turi 4 stebuklingus raktus.
4. Autoriaus komentaras: The idea behind the art piece is to have the passers-by hold the balloons for an interactive photo op
5.
6.
7.
8.
9. Autoriaus komentaras: Pats daug dirbu su kaligrafija ir raidėm. Ir nors grafičių kultūroje galima prisižiūrėti nemažai tekstų, visgi dažniausiai tekstas yra priemonė, o ne problema. Tad žaidimo su raidžių forma ir tikrų eksperimentų galima pamatyti retai, o tuo labiau – su lietuviška abėcėle. Tą čia ir siūlau, lietuvišką abėcėlę, nematytam, šiuolaikiškam pavidale, ant “vartų į senamiestį”. Mūsų abėcėlė – kažkas kuo patys per retai pasididžiuojam, o ir miesto svečiams neeilinis reginys.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19. Bulius pasileidęs plaukus.
Autoriaus komentaras: Norėjau sukurti prsonažą, įkūnijantį Kauno dvasią, skleidžiamas emocijas ir atspindėti dabartinį Kauno veidą. Tauras, nes atpažįstamas kaip Kauno simbolis. Pasileidęs plaukus, nes griežtas Tauro simbolis nebeatspindi Kauno nuotaikos. Tai perkeltine prasme perteikiama žinutė apie naują Kauno atsipalaidavimą, apie naują diktuojamą ritmą, maištingas permainas, išlaikomą tvirtumą ir kovingumą.
20. Sienos Kaustika.
Piešinys sukuriamas imant realaus pastato (esančios adresu Pilies g. 4, Kaune) sienos kontūrą ir virtualiai paverčiant jį vandeniu. 3D programos dėka pastato siena tampa skaitmeniniu paviršiumi, kurio refrakcijos koeficientas yra 1.3., tarsi vandens. Šiam virtualiam sienos-vandens paviršiui sukuriamas bangavimas – jis ima raibuliuoti ir įgyja visas kitas gyvo vandens savybes. Pro šį paviršių, taip pat kaip pro realų vandenį, prasiskverbianti šviesa sukuria atspindžių ornamentus, vadinamus kaustika.
Káustika [gr. kaustikos — deginantis], fiz. paviršius, kuriame dėl optinės sistemos aberacijų kertasi du gretimi iš vieno taško išėję ir sistemoje lūžę ar nuo jos atsispindėję šviesos spinduliai. Šis piešinys – tarsi šviesos ir vandens trafaretas.
21. Bendravimas
22.
23.
24. Aš ir tu.
Meilė – tai akimirka, švystelėjanti visų saulių ir žvaigždžių visatos spindėjimu.
25.
26.
27.
28. Santaka
29.
30. Varpai
31.
32. Autoriaus komentaras: Po išraiškingų ir spalvotų gatvės meno kūrinių, pastaruoju metu atsiradusių Kauno mieste, norėtūsi kažko subtilaus ir minimalistinio. Vaizdo, kuris nebūtų tiesmukas, leistu jį interpretuoti
33.
34.
35. Angelas sargas.
Vaizduojamas Kauno senamiesčio angelas sargas, o jo plaukai ryži kaip senieji stogai. Namo siena pasitinka įvažiuojančius į senamiestį – tai tarsi vartai į miesto aikštę. Dažnas čia jaučiasi apsuptas gražios aplinkos, saugiai ir pozityviai, piešinys tai atspindi tuo pačiu išlaikydamas gatvės menui būdingą žaidimą masteliais.
36.
37. Spalvoti Kauno inkilėliai.
Sienos apipavidalinimas, kuris ne tik paryškina ir suteikia žaismingumo “vartams į Kauno senamiesty”, bet taip pat rodo pavyzdį gyventojams, miesto svečiams, kad nėra nieko svarbiau gyvenime už atsakomybę – būti atsakingu už save ir kitus, rūpintis savimi, brangiais žmonėmis, savo miestu, gamta. Tikiu, kad Kauno miesto inkilėliai pritrauktų, apsigyventi/dažniau skraidyti aplink, paukščius būtent Kauno širdyje, savo čirškėsiu džiugintų miesto gyventojus ir svečius, bei primintų, kad čia visada gera grįžti.
Bendruomenės darbas kartu - šia idėja noriu užkrėsti visus. Juk Kauno miesto inkilėliai gali būti sukurti/dažomi bendrai, visų norinčių, Kauno miesto gyventojų, galbūt net miesto lankytojų, iniciatyva. Tikiu, kad suorganizuotas bendras renginys, kuriame visi galėtų nudažyti po inkilėlį (gal net sukalti) dar labiau sujungtų šeimas, vaikus su tėvais, senelius, bendram darbui/kūrybai, gražiai iniciatyvai – puošti ir rūpintis miestu kartu.
38.
39. Švyturys.
Švyturiai nebėgioja po krantą ieškodami laivų, kuriuos galėtų išgelbėti. Jie tiesiog stovi ir šviečia. Anne Lamott
Daug alegorijų talpinantis piešinys. Gali pasirodyti kuo susijęs Kaunas su Švyturiu, juk tai daugiau pajūrio simbolis. Būtent tas netikėtumas, netikėta vieta, padeda suskambėti objektui ir visam piešiniui. Siūlymas interpretuoti motyvą kaip mūsų gimto miesto kelrodį, primenantį kur yra mūsų namai, padedantį čia sugrįžti išvykusiems. Kaunas dažnai spalvinamas kaip istorinis Hanza miestas, prekybos, upių miestas. Vanduo kaip neatskiriama Kauno dalis. Moters siluetas – tai nesenstantis grožio standartas, kultūros atsiradimo priežastis, nesenstanti senamiesčio architektūra.
40. Autoriaus komentaras: I checked that ”Pilies” means Castle. So I did a castle-like structure formed of the local buildings. River flows under the castle and it is guarded by two birds. The colors have been chosen to fit the environment.
41.
42.
43. Šukių vitražas
44.
45. Sūpynės.
Besisupantys vaikai virš Kauno miesto pastatų sufleruoja apie daug čia vykusias istorijas. Tapybiška estetika dera su senamiesčio koloritu ir kalbama per poetišką siužetą. Man labai svarbu konteksto ir idėjos derėjimas, įprasminimas, todėl motyvai kurti remiantis tuo, kaip aš matau Kauną.
46. Autorės komentaras: Mano nuomone, šis piešinys savotiškai sušildytų kiekvieną praeivį ir praskaidrintų niūriausią dieną.
47.
48.
49. Autoriaus komentaras: In sketch the castle has gone for a walk down the castle street.
50.
51. Autorės komentaras: Kūriniui siūlau naudoti lietuviškus karpinius. Eskize vaizduojamas motyvas galbūt nėra tinkamiausias šiai sienai, tačiau būtų galima tokią užduotį duoti karpytojoms/karpytojams Marijampolėke, Trakuose bei kituose Lietuvos miestuose.